Monday, August 12, 2013

Been 'Booked' With Love ;P

Heart smiling :

Heee...Sebab kat office kan..so xleh ngadap blog ni lelama...kita bagi teaser dulu eh...;P
Nanti balik, I is rajinkan diri taip panjang lebar about the booking time..huihhh bunyi cam booking ticket flight je dah ha..hahah~

Ok2 mai sambung citer...even ni menaip kat office jgk..tapi I ada 15 minutes nk siapkan entry nih..

Date : 10th August 2013 bersamaan 3 Syawal 1434H
Location : My home sweet home, Bandar Saujana Putra
Event : En.Cinta merisik Cik.Bulan ;P

Actually benda dah lama been suggested by his cousin... sbb kalau nk tggu dia habes kursus mmg berjinggut la jawabnya. Hee~ So kata putus masing2 agreed, ok fine raya ke-3! owh my...
Memula tu cool je tp makin dekat hari mcm suspend jugak pun iye.. Mau taknya..dari mula2 patut family2 je, end up jd 8 keluarga serentak..-_-... boleh bikin majlis lain ni.
Tapi happening je!! ;D

We started to get ready for the foods dr mlm lagi...siapkan bahan2 nak buat nasi beriani..huuu nyum!! Sampai lenguh2 tgn la jugak dibuatnya sbb a part of nasi beriani, abah nak masak nasi putih with lauk2 kampung jugak...ikan pekasam yg berlambak punya pasal. huhu~
Kiranya dah jadi tema 'open house' la jugak. ;D

He arrived exactly on time! Sungguh PTD kan...ke sebab nanti kena bebel ngn Kak Ina..hik2..Setup all done by my youngest brother and abah. Mak and me busy masak kat dapur, siapkan apa2 yang ptt. Dah macam nk buat kenduri -_-

And here we go the event itself, hosted by Pak Uda, my beloved uncle. Bagi kat dia mmg takde kisah pantun2 ni, terjah je..heheh~ better such way I think. So takde la awkward sgt kan. Plus the other side pun dah siap2 tanya, we ada protocol ke? eh...protocol2 tu dlm istana je...we nahe! ;P
Sementara I is nyuruk jap sementara dgr dorang bermadah kat bawah tu. hikss~




Then kena panggil turun bawah, as the 'new families' nk tgk sape la anak dara sorg ni yang En. Cinta nak kawen sgt ni..Hee..segan u ;P We can even bergurau masa duduk depan Makngah my Peanut Butter. Saje ckp 'takmo'..hik2..of course I do sayang.. Saat disarungkan cincin tanda, rasa berdebar2 ok! Ingat I sgt cool? Tu cover line je..


Finally I am 'semi-engaged' to my dear Cinta. Alhamdullilah. Syukur!
Kali ni bukan lagi main acah2 yg dpt proposol every single month dr random people. Ingat keje kawen, mcm main kawen2 time budak2 ke? Cepuk kang! Huhu~
Hee see how happy he is? ;D




Sebenarnya ada scene yang sebak skit, whenever my uncle asked for Abah to say something and his Abah too. Bila tgk his Abah tak tercakap, he was crying, the whole atmosphere becoming a silent moment for a while. Well, it's understandable which ever when we in this kind of event, we want our beloved one to be with us to see our own son is a big guy now, becoming a man and soon become a husband to a lady chosen by himself. Maybe tulah perasaan nya kot. sob sob..

But basically it was a happy day for all of us. And InsyaAllah, we will be officially engage on 4th of January 2013. Pray for us will you? Sayang banyak2 if you do. hehehe~
OK! Time to crack my head. Girlss you are wanted now! ;P





No comments: