Tuesday, April 28, 2015

It's Getting Bigger & I'm Getting Happier! #babyprogress

Heart feel blessed:

Terasa macam cpt je masa berlalu, now I'm officially in 3rd trimester! Wuhuu... Alhamdullillah (cuba wat perangai dalam iman skit Puan Enny..huhu) Syukur sgt! Seems so soon, si kecik ni will be in my arm. InsyaAllah. :D  It's a mix feelings, a bit scare pun ada, excited pun ye, can't wait for iye jgk. Common feelings for mummy-to-be I'm suppose.

And now baru it's like so obvious I'm carrying a lil nyawa in my tummy. Tumbesaran tang lain xnmpk beza pun, it's only effected to my belly. Hahaha~
Now pun, me and En.Hubby dah start busying ourselves completing the baby check list. But then we did it pun phase by phase. Takdelah at one go semua barang nak beli (even kalau ikutkan hati mmg nak beli mcm2 sgt for her. Everything pun super cute!!) and of course it was FUN process!! :D


Later I shared apa yg dah ready for her okey. All her stuff nomad berada di 2 3 rumah. Almaklumlah I ni kan duduknya pindah randah sana sini. hihih~ So nak kena kumpulkan dulu plus waiting for the other purchasing sampai kat office - online shopping of course! ;P Easy! Sbb bila survey2 sometimes, things in IG, FB or other online sites, baby things are much more cheaper and nicer than beli kat boutique babies. Kena rajin skit la kan...ala, all in your finger tips, click2 bukak banyak2 tabs. Jangan juling biji mata dah..hahaha~

Dari segi rohani and jasmani(ayat buku sgt!! ;P) mummy-to-be sorg ni, InsyaAllah I'm looking forward for it and harap sgt this lil princess will be just fine, normal, sempurna lahirnya dia nnt. Kadang2 wonders jugak what she is been doing in there...nowadays boleh nampak my tummy like berombak2 dek pergerakan dia. Kungfu pe dlm tu yang oi..hihi~ At times, hyper pun ye gak! Sorry ibu termakan terlebih gula ye syg...hihi~


At this moment jugak, everyone surrounding me seems more caring, huu terasa terlebih disayangi dah ni.
"Akak, duduk sini, takmo gerak2, biar orang yg cari" - my dearest bekas Intern
"Enny, you tunggu sini, I bawak kereta datang sini, takkan you nak jalan jauh2 pulak" - my team mates
"Laluan2, bagi ibu mengandung lalu dulu!" - My friends
"Enny, brape bulan dah ni?" "7 bulan dah" "Alhamdullilah tak lama dh dapat cucu lagi" - my super senior in the office (mmg pangkat atok2 dah pun..hiks)
"Sayang okey? Perut okey x? Sayang ada nak makan apa2? Cakap je takmo sorok2 tau kalau rasa sakit" - My En.Hubby

*nangis - terharu. Baru tau actually preggy ni seronok jugak, yeah even though my body not like before tapi macam amazing how it can get big like this. Magic! SubhanaAllah. Ajaib rasanya. At times ada jugak rasa sakit sikit2 but then bearable still lagi2 bila this lil angel wat aksi mcm2 dlm tu, the sensation automatic buat I senyum sorang2. What a beautiful feeling =')

Here some doa I can share with mummy2 yg tunggu masa tu, even me pun pratically amalkan this for now..Moga dipermudahkan..Aminnn~


Can't wait for next appointment with the doc ;D InsyaAllah will be doing the 4D scan too for her. Ibu nak tgk muka awak la sayang ;)



No comments: